Malin Åkerström

Hästarna i onsdags!

Publicerad 2013-08-17 17:47:07 i Allmänt,

Ligger lite efter så det är tur det finns folk som påminner mig om att skriva om saker jag lovat. :)
 
I onsdags red jag en del innan vi rullade mot Tierp. Sa ju att jag skulle skriva mer om det så här kommer det!
 
Ghisela: trimmade på terrängbanan på raka spår och jobbade med att hon skulle spåra rätt, ha lika stöd i båda tyglarna och samtidigt ha en spänd båge! Gick riktigt bra bra efter 20 min ungefär!
 
Drifter: jobbade övergångar övergångar och övergångar. Han var så himla stark och dryg till en början så fick kämpa rätt hårt, men skam den som ger sig på slutet gick det någorlunda bra :)
 
Calette: Trimmade henne och försökte mest hålla mig kvar. Men när hon började tröttna på att försöka bocka av mig kunde hon jobba på finfint!
 
Diva: hårdtrim blev det för hennes del. Hon var rätt divig men stundtals rena drömmen att sitta på. Blev ett rätt långt pass för jag ville få hennes fokus mer på mig än på sina egna hyss.
 
Britt: jobbade med 3 småhinder på böjt spår och red på olika galoppsprång emellan. Hon var sjukligt fin!!! Gick som klockan och var lydig men ändå väldigt på.
 
Jody: Han gjorde samma sak som Britt men med honom jobbade jag mest på att behålla flytet och ha honom avslappnad på tygeln över hindren. Duktig ponny!
 
Zirre: Han jobbade också med det som Britt och Jody gjorde. Det brister lite i markarbetet på honom men han är ganska fin ändå :)
 
Strecket: Hoppade honom igen och han var väldans bra. Hoppade en bana på 120 typ och ett språng på 140, sjukt fin ponny!!
 
Summer: Tränade honom för Helena. Eller Helena började rida honom i ca 20 min och trimmade som bara den. Fin var han och hon kunde därför hjälpa mig väldigt mycket. Vi jobbade mest med honom på marken och tog endast några skutt på som högst 1m kanske. Men det gav mig otroligt mycket och jag vet precis vad som krävs för att vi ska nå ännu bättre resultat och höjder! Riktigt glad över hjälpen jag fick :D
 
Loppan: hoppade henne för Helena. Markarbetet gick super och hoppningen helt okej. Hon blir lite stark och olydig när det kommer hinder. Inte så konstigt då hon inte är hoppad de senaste åren. Men fick lite bra tips och hoppa kan hon!
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela