Malin Åkerström

Champion of the youngsters dag 4!

Publicerad 2013-08-24 18:50:12 i Allmänt,

Börjar tappa bort dagarna här borta. Känns som att vi har varit här ett tag.

Imorse hoppade 4-åringarna!

Drifter: 8 fel... Han började med att riva ettan utan riktig anledning och då bestämde jag mig för att skita i att göra mitt yttersta för att han skulle hoppa felfritt utan istället fokusera på att skola honom så han inte bara drar ner huvudet och kör sitt race. Rev 3an för han tjaffsade med huvudet i hela svängen. Men sen kändes det som att det gick upp ett ljus för honom och han levererade grymma språng!

Calette: felfri och kvalad till semifinalen inför breeders. Höll ihop henne hela vägen runt som i förrgår och hon hoppade fint. Rörde inte en bom och kändes mycket ridbar.

Britt hoppade 130 på eftermiddagen med 0+8 fel. Grunden var endast gjord av korta relaterade avstånd så fick ta tillbaka henne väldigt mycket. Red fort i omhoppningen så rev första där för hon blev lite paff. Dock märkte jag inte att jag rev så jag köttade på ändå och rev tyvärr sista. Men hon är jämn och fin Britt och med tiden kommer hon bli något stort, min finaste <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela