Malin Åkerström

Aldrig mer Söderby!

Publicerad 2013-08-27 19:18:12 i Allmänt,

Idag var det sista gången jag tog hand om min häst på Söderby. På lördag flyttar våra hästar därifrån efter ganska precis 9 år. Känns både bra och dåligt.

Jag var 11 år när jag flyttade dit med min c-ponny Bella. Sen dess har Söderby varit som mitt andra hem. Jag har spenderat sjukt mycket tid i det stallet. Jag har haft en massa olika ponnysar där och ridit massor med hästar. Har så mycket minnen från detta stall, både lyckliga och sorgliga. Typ i halva mitt liv har jag spenderat varje dag där. Jag har älskat stället mer än något annat ställe i världen och verkligen känt mig hemma där.

Har under min tid där lärt känna många bra vänner som jag är otroligt glad över att ha i mitt liv.

Känns lite tufft på vissa sätt att lämna stallet som jag i princip har vuxit upp i men det är rätt beslut. Jag har sedan ett tag tillbaka känt mig som en främling där vilket kanske inte är så konstigt då jag inte är där i närheten av vad jag har varit. Det är inte därför vi flyttar men jag hoppas på att få känna samma känsla som jag en gång i tiden gjorde på Söderby i vårt nya stall!

En nystart som jag tror kan bli bra även om det tar emot att lämna mitt "hem".

Det viktigaste är att våra hästar trivs och nya stallet vekar sjukt bra för dem så tvekar inte en sekund på att de kommer få det toppen!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-28 19:32:22

Söderby hos fredrikssons?
Ska flytta till dem på söndag nämligen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela