Malin Åkerström

Resultat Björklinge!

Publicerad 2013-04-07 22:09:10 i Allmänt,

Som sagt hade vi lite otur och sådära men jag är mer än nöjd. Hästarna har gjort bra ifrån sig, jag har hittat en bra känsla på alla och det betyder mer än något annat.
 
110 cm
 
Diva: 4 fel. Vi kom lite sent som sagt så jag hann inte få igenom henne på framridningen vilket gjorde henne lite för stark. Rundan var helt okej men hon kan vara lite bättre. En bom föll för hon blev lite hängande i handen men fin är hon :)
 
Silver: 8 fel. Han är ju inte som alla andra men vi krigade oss runt banan med 2 ner och klarade kombinationen på 1 språng så en klapp på axeln ska han allt ha :)
 
120 cm
 
Britt: 8 fel. Hon var superfin vilket var skönt eftersom hon inte hoppade 1m för kg i tisdags. Allt kändes super tills näst sista som hon rev. Hon blev lite flack och sen på sista gjorde jag sveriges största tabbe så ett till ner där, stackars fina hästen men skönt att hon kändes fin!
 
Summer: 4 fel. Rundan var super och jag hade haft en superbra tid om det inte skulle ta stopp på sista hindret. Svängen blev väldigt tajt och han tappade galoppen lite så distansen blev lite för stor för den galoppen och Summer är ingen som vill offra livet för att hoppa. Men nöjd ändå han känns fin och på hugget liksom :)
 
Ghisela: 0 fel och 1a!! Varenda sväng tror jag att vi fick till faktiskt och hon var spänstig och fin. Helt ckockad över hur bra vi fick till det, bästa grisen <3
 
Diva (debut): 0 fel och rosett. Hon är bra fin lilla divisen, leker runt 120 och hoppade mycket fint. Christopher lämnade in kvalpappret så ett av 3 kval har vi klarat för Falsterbo :D underbar häst!
 
130 cm
 
Britt: 8 fel. Även här kändes hon bra och efter halva banan släppte verkligen alla spänningar. Rev 2an för hon kom aningens nära och var inte så snabb i benen vilket hon behöver mer styrka för. Sen red jag på 5 språng in i ena kombinationen istället för de tänkta 6 så det blev väldigt trångt och hon rev ut men sen hoppade hon mycket fint och känslan var bra. Tror det satte sig lite i hennes huvud när hon hade ont och hoppade men jag tror också att det är påväg bort! Nöjd med hennes insats och mindre nöjd med min.
 
Ghisela: 4 fel. SUPERFIN var hon verkligen men en bom snuddade hon lite och efter att den tvekat lite så föll den. Inget att klága på då hon är grym! <3
 
Summer: 0+4 fel och placerad 9a. Red bestämt på alla hinder och han hoppade super. Rev sista i omhoppningen så där rök vinsten som han hade klarat att ta annars. Några säger att han är kvalad till 140 och några inte så det är lite oklart men spelar ingen roll då han inte ska gå 140 ännu och jag är lika nöjd ´med honom oavsett, han är KUNG <3
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela