Malin Åkerström

K-G Svensson - Lena Bredberg

Publicerad 2013-04-17 09:34:42 i

Tränade som sagt Calette för KG igår. Det var jag och Helena Persson i min grupp vilket var kul. Det fick mig att verkligen fokusera och göra mitt bästa. Framridningen gick super och Calette kändes fin. Framhoppningen gick också bra och Sprett kändes ganska ridbar och bockade inte en enda gång. Sen när vi hoppade runt på olika linjer testade vi ett ridsätt som inte funkade när det kom tittiga hinder för då stannade hon men när vi återgick till vanliga ridningen hoppade hon alla typer av hinder. Hon var inte mogen för den ridningen ännu men jag är ändå väldigt nöjd med henne. Detta var nog den svåraste träningen hon har gått och hon har så mycket hopp i sig men är också lite speciell.

På kvällen tränade jag Topanga för Lena Bredberg. Hon var riktigt fin, hoppade några hinder på 140 cm och hon gjorde det otroligt lätt och bra. Fanns lite som behöver tränas på men hon är ju inte hoppad mycket alls i år så det är inte så konstigt. Världens bästa häst är hon och jag är så glad över att hon är min egna häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela