Malin Åkerström

Jeanna träning!

Publicerad 2013-04-25 22:44:46 i Allmänt,

Ännu en lugn dag på jobbet. Red ut på Ghisela imorse och hon är så fin så fin just nu. Fixade stallet, tömde soppor, fyllde mat i alla tunnor, började att vintermocka i sista hagen och fyllde vatten i hagarna.
 
Framåt eftermiddagen blev det lite träning och idag i form av Dressyr. Först tränade jag Britt och vi jobbade vidare med att få henne runt vänsterskänkeln och att kunna göra byte och direkt efter ska hon kunna sätta sig och flytta undan. Hon blev tokig på mig ibland och bara studsade upp och ner på stället men när hon inte gjorde det var hon så himla fin. Blev ett tufft pass så gissar på en trött Brittis imorgon!
 
Summer red Jeanna och hon var kanske inte överlycklig varken före, under eller efter!? Men hon är sjukt duktig och på något sätt måste hon använda magi för hon får Summer så otroligt fin som jag aldrig kan lyckas med... :/ Bra att jag har hennes hjälp till min fina kung i alla fall!
 
Marika tränade dressyr på Drifter och det gick rätt bra. Hon ska börja trimma Calette och Drifter i dressyr 1-2 gånger i veckan... Är lite ledsen över det men samtidigt tror jag att det är bra. Marika är riktigt duktig och noga i markarbetet och jag vet att hon kommer göra sitt bästa med mina bebisar!
 
Upp med hakan och le!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela