Malin Åkerström

Wicky resultat!

Publicerad 2012-09-16 11:20:03 i Allmänt,

Kort sammanfattning kan man säga "upp som en sol, ner som en pannkaka"
 
115: 0+0 fel och vann! På framhoppningen var hon grym men när hon kom ut på stora utebanan blev hon vild och inte ett språng för tidigt fick jag igenom förhållningarna så det var väl inte vår bästa runda men felfria var vi och trots att jag red runt på två ställen i omhoppningen vann vi vilket var kul :D hon förtjänar att vinna min finaste <3
 
Det kom fram en tjej som hade provridit henne förra sommaren och sa att hon tyckte att det hade hänt mycket med Wicky vilket verkligen värmde i hjärtat!
 
125: --- fy och usch för denna runda. Sämsta vi gjort tillsammans. Fantastisk på framhoppningen men som i förra klassen blev hon vild när vi kom ut till utebanan. Jag satt endast och tänkte på att aldrig gå tillbaka för tidigt i sprången vilket förändrade min ridning och gjorde allt lite flaxigt och Wicky ännu vildare. Jag gick också in med en för god känsla och var inte riktigt så skärpt som jag måste vara på henne. Hon hade ju hoppat så bra i klassen innan och på framhoppningen. Var därför lite nonchalant och inte så beslutsam. Wickan rev hinder nummer två till att börja med vilket gjorde henne ännu mer stressad och min ridning ännu sämre. Jag fick inte igenom en enda förhållning och banan gick ut på att vi fightades mot varandra och hon vann över mig. Vi rev mer eller mindre hela banan. Är sjukt besviken efter denna klass. Hon förtjänar bättre än en ryttare som gör alla fel man kan göra på henne. Hon är inte så lätt och idag gjorde jag allting svårt istället för att rida som jag brukar. Tror aldrig jag har kommit ut från banan på henne och varit ledsen. Vanligtvis är man lyckligast i världen, men jag får skylla mig själv allt var mitt fel hon hoppar i alla fall alltid mitt hjärta <3
 
Nu lägger vi detta bakom oss och tränar i två veckor innan vi får vår revanch och då ska jag rida BRA!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela