Malin Åkerström

Söndag och TÄÄÄVLING!

Publicerad 2012-09-02 23:57:00 i Allmänt,

RESULTAT
 
Topanga
 
110: 0+0 fel och 7a. Vi kom sent och det var galet lerigt överallt vilket inte gav Toppi så bra förutsättningar. Hon behöver mycket framridning och när det är geggigt blir hon försiktig och Toppisnigel. Men hon hoppade runt banan fint i alla fall. Det skilde inte ens 1 sekund mellan de 8 första placerade och omhoppningen passade inte mig och Topanga men placerade blev vi i alla fall, fin häst <3
 
120: 0 fel och 3a! Denna runda kändes bra, hon hoppade fint, känslan var bra, inget kändes egentligen dåligt och jag fick väldigt bra distanser och svängde rätt mycket. Fantastiska hästen slutar aldrig förvåna mig hon bara levererar ocg levererar. i år har hon gått 11 st 120 och 8 är felfria :') Mitt älskade hjärta <3
 
Wicky aka racerbil
 
120: 8 fel. Det började dåligt med att vi rev ettan. Hon har svårt för ettan och om det är oxer in i kombinationen för där får hon extra bråttom. På första för att det är första liksom och i kombinationen för att hon ser ett till hinder. Jag blir då lätt för snabb tillbaka ner i sadeln och då sänker hon direkt bakdelen och river. Efter ettan flöt det på bra och hon var fin hinder 2 till 9 och på hinder 10 rev hon för att hon trodde att det var ett räcke. Sen avslutade hon också fint. In i kombinationen tänkte jag på att verkligen låta henne hoppa klart och då gick det vägen i alla fall. Hon var så sjukt pigg och taggad idag också! Efter denna runda var jag besviken på att jag gör samma fel om och om igen...Måste lära mig!
 
130: 4 fel och 10a :D Det näst svåraste jag har gjort och det svåraste Wicky har gjort. Det var tuffa linjer för henne som var ännu mer taggad i denna klass.... Men hon hoppade fantastiskt, rev in i kombinationen för jag tyckte jag kom lite för fort in och gick tillbaka för tidigt i sadeln över A-hindret...typical miss av mig. Men det var vääääldigt mycket fel så placerad blev hon. Det är häftigt och så sjukt kul att får rida denna häst, hon är en på miljonen min finaste <3
 
Så sjukt nöjd med dagen och med världens bästa hästar <3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela