Malin Åkerström

Resultat Topanga!

Publicerad 2012-09-16 00:14:08 i Allmänt,

Kommer ett inlägg om varje häst behöver skriva av mig lite!
 
115: 4 fel, Jag hittade bra distanser hela banan och känslan var bra. Toppi hoppade väldigt fint hela tiden men kändes lite försiktig. Rev en bakbom på en oxer lite utan anledning men eftersom hon nollar så otroligt mycket så gör det absolut ingenting! Det är känslan jag vill åt, känslan som gör att det känns som att vi klarar allt. Den fanns där och det är verkligen kul!
 
120: 8 fel, Banan var lång med 14 språng och trekombination. Många oxrar som jag alltid haft sämst känsla på när det gäller Topanga. Hon började bra men rev 4:an på samma sätt som hon rev i förra klassen men tänkte inte mer på det och red vidare. Mot trekombinationen ligger jag mitt emellan två galoppsprång och bara lägger ner handen och gör ingenting (dumt) men eftersom vi har hittat vårt band till varandra igen krigar hon på min pärla. Hoppar a-hindret och ligger helt omöjligt till b-hindret men hoppar i alla fall och landar mitt i men ändå kämpar hon på och tar sig ut, fanatstiska häst :') efter detta var det 4 oxrar och ett räcke och de flöt på med den bästa känslan i år på Topanga. Hon hoppade otroligt och det stämde verkligen till 100%. Trots felen är jag otroligt nöjd med henne idag. Hon litar på mig och ställer upp för mig och jag har en bra känsla igen och det är mer värt än några priser i världen. Vårt band är helt och vi jobbar som ett team.
 
Dock finns det en sak jag kom på. Toppi river aldrig bakbommar och jag hittar inte så mycket fel i min ridning men hela sommaren har jag tävlat utan bakskydd för hon har haft ett sår. Hon är en väldigt känslig häst och bakskydden hon har är helt normala men de är väl inte de skönaste. Ska testa med unghästskydden om det är bättre annars får hon gå utan. Min prinsessa <3 att hon kändes försiktig i första klassen var nog för underlaget för exakt så var on förra året också!
 
Nöjd med henne idag :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela