Malin Åkerström

Mina hästars personlighet!

Publicerad 2012-09-03 16:16:26 i Allmänt,

Topanga!
 
Hon är en riktig prinsessa på ärten. Har hon ont gör allt väldigt ont och då tycker hon fruktansvärt synd om sig själv. Hon är inte den som syns eller låter mest utan hon är ganska försiktig av sig. Hon väntar snällt på sin tur när det ska fodras i stallet och skulle aldrig sparka i väggen eller gnägga högt. Hon accepterar alltid livet som det är. Måste hon stå inne en dag så finner hon sig i det. Man märker i ridningen när man rider på nya underlag att hon blir försiktig för hon vill veta vart hon sätter ner sina fötter vilket gör att hon har en otroligt bra koll på sina ben och river sällan hinder. Hon har bara haft snälla människor omkring sig i sitt liv vilket är tur för det tar tid för henne att lita på nya människor samtidigt som hon tror gott om alla. Skulle någon vara dum mot henne skulle hon bli förtvivlad. Vi har ett starkt band nu och jag har då fått världens goaste häst. Hon tycker inte om hårda borstar eller kallt vatten eller vatten under magen utan allt ska vara mjukt och skönt. Samtidigt som hon är denna lilla prinsessa finns det en väldig glädje i henne. Hon älskar att galoppera fort som vinden på stora fält och bockar gärna av ren glädje. Hon är också väldigt arbetsvillig och vill alltid göra rätt. Hur hon mår och vad hon vill syns alltid i hennes ögon. Hon älskar att få beröm och växer verkligen när man klappar på henne under ett ridpass. Det är viktigt för henne att få veta att hon är duktig och då blir hon glad och kan också göra en liten glädjebock. Hon är otroligt godhjärtad och jag älskar henne mer än vad någon någonsin kommer kunna förstå! <3
 
Wicky!
 
Hon är helt övertygad om att hon är störst, bäst och vackrast. Hon är säker på att livet kretsar kring henne och hon ska ha allting först och är ingen som gillar att vänta på t.ex. mat. Hon gör sig alltid hörd så att ingen ska missa att hon är hungrig. Det vore en katastrof om hon blev missad. Hon har en otroligt stark personlighet och den lyser verkligen om hela henne. Hon är otroligt speciell och man skrattar så man gråter åt alla hennes tokigheter. Oavsett väder och vind, underlag eller när vill hon alltid springa. Hon kan vara dödstrött men springa är ändå det hon alltid vill göra. Skrittpauser och sådant tycker hon är tramsigt. Hon är också otroligt arbetsvillig och är aldrig lat till något. Får hon hoppa blir hon så till sig så man tror att hon ska krypa ur skinnet och det spelar ingen roll vad för hinder det är och eftersom hon tror väldigt gott om sig själv finns det inget hon tycker är för svårt eller för högt eller omöjligt. Kraschar hon i ett hinder bekommer det henne inte det minsta hon är glad så länge hon får hoppa. För henne finns det bara JAG JAG JAG och hon är väldigt tydlig med det. Hon har så mycket glädje, ernergi och mod och det går inte att inte älska henne. Trots att hon är vild och helt tokig så är hon snäll, det finns inget ont i henne. Hon har gjort mitt liv ljust igen och har en stor plats i mitt hjärta. För mig är hon som en drog jag inte klarar mig utan <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-09-03 16:53:20

Kan inte du skriva om alla andra hästar du rider också:), hänger aldrig riktigt med om ven som är vem:/ ?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela