Malin Åkerström

Träning 2 denna vecka!

Publicerad 2012-10-10 22:47:10 i Allmänt,

Hoppade Topanga för Lotta och det var lätt bästa träningen vi gjort tillsammans :'D Det var mycket linjer och bana på slutet och vi var bara två i min grupp så jag fick otroligt mycket hjälp. Jag fick träna på att verkligen rida henne till hindren, hon blir lätt smygande inne och som jag skrev i förra inlägget är det de som saknas i min ridning. Jag kan inte vända upp mot ett hinder och vänta på att något ska ske utan jag ska rida till hindret och se till att något sker. Fick en helt annan häst efter ett tag och hon hoppade väldigt bra och täckte upp marken bra så jag fick hålla i henne på distanserna mot slutet. Hon ställde upp och hoppade av stort på 130 oxrar ur sväng utan att tveka och hon verkligen tog sig framåt i galoppen och sprången istället för uppåt och smygande och försiktigt. Känslan var super och rider jag som idag kan vi klara allt :D Älskade häst vad bra du är <3 Så sjukt lycklig efter denna träning om jag bara kan hitta denna ridning alltid skulle vi inte ha några svårigheter!
 
Banan på slutet får ni på film och första linjen är sådär för att jag blir för passiv i svängen till gröna oxern istället för att rida till den, därför fick jag avsluta med att träna på det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela