Malin Åkerström

Topanga!

Publicerad 2012-10-10 13:54:51 i

Just nu jobbar jag för fullt med att uppfylla årets mål med Topanga. Allt fokus ligger ju också på henne så det lilla som finns kvar borde lösas. Målet jag i början av året hade var att vi skulle bli ett team igen att jag kan lita på henne och hon på mig. Vi var ett team förra våren och sommaren men sen dog Candy och hon blev skadad och det har varit en tuff väg tillbaka efter det för oss båda!

Jag har känt ett lite längre tag nu att vi fungerar som ett team men ibland förstör jag saker som jag inte får och det ska också bort! I stort sätt är alltså målet uppfyllt men jag får inte göra mina missar för det kan förstöra för oss igen!

Att detta är så viktigt för mig är för att det är svårt för jag är inte van vid hästar som Topanga. Hon är så lydig och ingen som blir tokig när hon ser hinder utan hon spetsar öronen och väntar på min signal att säga att hon ska hoppa. Jag är van vid att få träna och jobba med att få hästarna att vänta istället!

Jag tror att nästa år kan bli vårt bästa tillsammans då det känns bra nu. Detta år har hon bäst resultat i 120 vilket är otroligt kul men vi är inte klara här!

Sen måste jag även säga att jag älskar denna häst mer än något annat hon är den finaste jag vet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela