Malin Åkerström

Tisdag och träning nr 1!

Publicerad 2012-10-09 23:02:50 i Allmänt,

Jobbet idag gick snabbt, smidigt och enkelt trots att det imorse kändes som en mardröm att gå dit. Hade det varit skola hade jag antingen skippat denna dag eller tagit sovmorgon!
 
Fixade Topanga och red fram henne till mamma som trimmade vidare. Hon var finfin som vanligt, min prinsessa <3
 
Hoppade sen Rut för Lena och Rut är Lenas häst :) Bra för Topanga att stå över lite för annars blir det lätt lite mycket för henne när Wickan vilar... Varför jag hoppade Rut är för att hon har lite risigt självförtroende och inte jag. Hon får lätt en falsk bjudning och sen tvärnitar på hinder vilket gör många osäkra själv men jag blir inte det. Det gick bra tycker jag! Hon är otroligt välriden på marken och lydig. Rolig häst faktiskt och hoppningen gick bra jag fick endast ett stopp men hoppade hinder på 130 och en bana på 120 utan några som helst problem :) det var kul att få rida henne :D
 
Efter detta blev Wicky fixad med av en equiterapeut...efter torsdag kommer ett inlägg om hennes planer framöver och hur allt har gått!
 
Det sjukt tråkiga och riktigt sugiga är att jag inte kan åka med till veterinären på torsdag :'( jag som vill ha svar på 100 frågor... det är försäldrarmöte på dagis och det går liksom inte att missa för det känns oseriöst och mitt jobb måste jag sköta för att kunna ha Wicky!
 
En till bild på Red Wing (min b-ponny)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela