Malin Åkerström

Hästar genom åren <3

Publicerad 2012-10-06 23:37:12 i Allmänt,

Hej! Kan inte du skriva om alla hästar du har haft och vad dom gör nu? Din blogg äger! :)
 
Självklart kan jag det, tack :)
 
Zeb Macahan
 
Zeb var en liten B-ponny som jag hade på foder i 2 år. Han var väldigt pigg men inte den snällaste, gick inte att rida ut på och varje gång jag var på lite klubbtävlingar tvärnitade han från att springa i 180 och vände så jag alltid flög av. Men jag älskade honom precis som han var och hade mycket kul med honom. Nu finns han på de evigt gröna ängarna!
 
Har tyvärr ingen bild på denna dator!
 
Red Wing
 
Även kallad Pippi fick jag när jag var 8 år och hon var alltså min egen. Världens sötaste och mest underbara ponny. Väldigt het men det fanns inget ont i henne. Vi tävlade med massor av vinster och placeringar upp till Lätt B hoppning. Hon skadade sig väldigt illa i hagen och vi triangelmärkte henne och lånade ut som sällskap åt en familj 5 min bort från oss sista halvåret men blev väldigt dålig och togs bort sista dagen 2003. <3
 
Bizas Bellami
 
Bella fick jag när Pippi triangelmärktes så jag var alltså 10 år. Hon är en c-ponny och en mycket begåvad sådan. Väldigt pigg och hoppglad men hade sina svåra sidor som jag inte tänker gå in mer på nu. Hon var helt otrolig är är en av de hästar jag haft som har betytt mest för mig och som har satt djupast spår i mitt hjärta. Vi tävlade upp till msv b hoppning och hade över 30 vinster ihop och mängder av placeringar. Hon är fantastisk och jag hade så sjukt kul med henne. Jag älskar verkligen den ponnyn och hon var min bästavän under våra 5 år tillsammans <3 Vi bytte henne mot en annan ponny 2008 men nu finns hon som avelssto hos kamenskys som även hade henne en av hennes bråkigaste perioder och tävlade med vinster upp till msv a på henne :)
 
 
Bizas Butterfly
 
Butterfly (Bellas helsyster) hade vi på inridning några månader samtidigt som jag hade Bella. Tanken var att ha henne ett längre tag men av olika skäl fick hon åka hem igen. En väldigt postiv och snabblärd ponny som idag finns hos en supergullig tjej som tävlar upp till msv a med henne. Bilden är från när hon var hos oss, nu är hon väldigt lik Bella.
 
Den gråa är Butterfly!
 
Silver Cloud JR
 
En tidig morgon hösten 2005 kom Silver från Finland till mig utan att jag hade provridit honom. Men det gjorde min tränare så vi köpte honom på hennes fina ord om honom. Han är den bästa ponnyn jag har haft och suttit på men var då ganska stor för mig men ändå världens goaste. Jag älskade honom verkligen och vi tävlade med mycket placeringar och någon vinst upp till Lätt a innan han skadade sig olyckligt. Vi gjorde allt för att rädda honom och höll på 6 månader innan vi lät honom somna in föralltid 2 oktober 2006 :( <3
 
 
Cosmonova Girl
 
Nova hade jag 4 månader under våren och sommaren 2006 på försäljning/lån/eventuellt köp. En mycket vacker ponny och riktigt trevlig. Jag fastnade för henne men hennes huvud gällande tävling var inge bra så vi lämnade henne till en annan tjej. Supertrevlig i allt annat utom just tävling!
 
 
Sweet As Candy <3
 
Candy den bästa av alla blev min den 7 oktober 2006. Vi fick nästan 5 år tillsammans och det är de bästa åren i mitt liv! Det finns inga ord som kan beskriva min kärlek till denna ponny eller hur bäst hon var eller hur mycket jag saknar henne. Hon är mitt allt och det bästa som någonsin hänt mig. Vi har en lång resa tillsammans i både sorg och lycka och skapade ett band som aldrig kommer brista. Tävlade gjorde vi upp till msv b med massor av placeringar. 1 Augusti 2011 skadade hon sig så svårt i hagen att man efter 2 dagar på Ulltuna fick ta bort henne. Det är det värsta som hänt mig men oavsett vad kommer hon alltid ligga mig varmast om hjärtat <3
 
 
Countesse

Sessan bytte vi Bella mot 20 januari 2008. En ponny som verkligen är i min smak och med en otrolig smidighet och spänst över hinder. Johan Lundin som jag då tränade för ibland sa att det utan tvekan skulle bli min bästa ponny. Hon var väldigt grön och aldrig tävlad när jag köpte henne men hade ett otroligt gott hjärta och en fantastisk inställning. I början av sommaren hade vi gjort 10 starter i lätt b med 8 felfria rundor och placeringar. Sen skadade hon sig illa i hagen och vi försökte operera henne och lät henne vila och rehabiliteras dubbla tiden mot veterinärens råd trots att hennes chanser att bli frisk var nästan inga alls. Men vad gör man inte för de man älskar mest? nästa vår gjorde vi comeback och tävlade någon start innan skadan gick upp och hon dömdes ut. Den 11 juni 2009 stoppades hennes liv :'( <3
 
 
Twix
 
Twix fick jag låna några månader 2008 för mina hästar var båda två skadade (Sessan och Candy) vi tävlade och hade mycket kul ihop och hade lite placeringar i lätt b! Nu finns hon i skåne.
 
 
Topanga
 
Topanga fick jag 7 juni 2009 och hon är min första storhäst och finns med mig nu också! Hon är en prinsessa med ett hjärta av guld och hon är bäst i världen. Jag älskar henne obeskrivligt mycket och vi har startat några 130 bra och har massor av vinster och placeringar upp till 120 men vår resa är långt ifrån slut ännu! Är otroligt tacksam över att ha henne vid min sida och kan inte tänka mig ett liv utan henne <3
 
 
Quebel de Cocagne
 
Cookie började jag rida i maj 2010 och tog sen med henne till landet hela sommaren. Hennes ägare skadade nämligen knät och fick massa problem med det så jag fick ha henne ända till april 2011. Vi tävlade en del men avd b för hon var bara 6 år och hon nollade för det mesta. Vi startade 120 vilket hon endas hade gjort en gång innan med massor av fel. En fantastisk häst som hade sina svåra sidor men jag älskade henne och på hennes rygg var ingenting svårt. Hon gav mig ett otroligt bra självförtroende speciellt på högre hinder. Hon hade en emorm kapacitet och jaa grym är hon. Nu finna hon hos sin ägare igen!
 
 
Wicky
 
den 3 september 2011 blev min dröm sann och Wickan blev min bara min <3 Hon är min typ av häst på alla håll och kanter och är mitt lyckopiller utan tvekan. Vi har startat 2st 130 och varit placerad i båda. Hon har ett hjärta av guld och en vilja av stål och är verkligen en av 2 hästar jag har älskat vid första ögonkastet. Hon betyder så galet mycket för mig och kommer stanna hos mig länge!! <3
 
 
Ramius
 
Ron började jag rida och tävla i oktober 2011 och gjorde det fram till maj 2012. Han är KUNG! Vi tog oss från botten till 140 på 8 månader och nästan bara felfria rundor på vägen. Han är otrolig, den bästa häst jag någonsin suttit på, känslan han ger över hinder är en känsla jag aldrig kommer glömma. Han betyder en massa för mig och jag älskar honom verkligen och saknar honom varje dag! min fina vita kung Ron <3
 
 
 
 
Detta är hästarna jag haft under en tid som mina egna även om jag inte ägde alla. Jag har ridit en massa andra hästar och tävlat en massa regelbundet men dessa är de jag skött och ridit dagligen under sina perioder! Varje häst är jag glad över och jag ångrar inte någon, alla är speciella på sitt sätt <3
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela