Malin Åkerström

Tävlingsresultat!

Publicerad 2012-11-11 19:25:42 i Allmänt,

Lördag 120cm!
 
Zero Summer: 12 fel, han hoppade rätt upp och rätt ner typ hela banan även fast distanserna var bra. Jag klantade mig på ett hinder =ett ner. Sen kom resten av felen i kombinationen. Han hoppade rätt upp in och skyggade för läktaren så ett stopp och sen när jag red om rev han in för jag tryckte på honom rätt mycket! Jag är inte jättebesviken för jag vet varför han kan vara såhär. Han har ofta gått på 2 språng tidigare och klättrat i klasserna samtidigt men i 140 blev det för jobbigt så han började stanna och tappade självförtroendet. Men jag har lärt mig mycket av denna runda som jag ska ta med mig för att få allt bättre och honom tillbaka till de klasserna där hans kapacitet hör hemma!
 
Britt: 4 fel. Jag har ju hoppat henne en gång ett par språng och hon har typ inte hoppat sen Falsterbo så hon överhoppade sig extremt mycket. Fick ett pet för hon tappade ena fram på ett räcke, ingen big deal liksom för hon var fin och jag hittade ridningen på henne :)
 
Runette: 0 fel och placerad! Denna runda är jag så extremt nöjd med. Allt kändes perfekt. Hästen, rytmen, distanserna, sprången, vägarna, flytet ja allt kändes klockrent och denna häst höjde sig otroligt mycket för mig. Hon är så rolig att hoppa :)
 
Söndag 120 cm!
 
Zero Summer: 0 fel och placerad! Idag tänkte jag på allt jag ville ändra på från igår. Han hoppade som vanligt på alla hinder och det kändes riktigt bra. Jätteskönt och jättenöjd över detta är jag :D
 
Britt: 4 fel. Superrunda verkligen! Allt flöt på och hon hoppade bättre än igår, rev dock ett hinder som jag inte har en aning om varför eller jag tror hon missuppfattade det lite för det stod lite bakom några andra hinder. En liten snudd bara men jag är lika nöjd för det för känslan var grym och hästen grym :D
 
Runette: 0 fel och placerad samt 130 kvalad! Svårt att slå gårdagens ritt men denna var typ lika grym jag kan inte välja vilken som var bäst i alla fall :D Otrolig häst som jag kommer kunna ha mycket kul med :)
 
Att få sitta på så fina hästar som jag får är verkligen en dröm. Det här är mitt drömliv, jag lever min dröm ochjag älskar allting med det! Fantastiska hästar vad ni får mig att bli lycklig ändå nere från tårna <3
 
Runette igår :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela