Malin Åkerström

Piet Reimakers dag 2!

Publicerad 2012-11-14 23:03:33 i Allmänt,

 
Shit vad denna man gör magiska saker med min ridning, han är verkligen grym :) Hästarna var lite trötta idag men ändå fina, de har inte gått såhär mycket på länge.
 
Hoppade Britt först som var mycket bättre på framridningen idag och jag hittade en massa knappar. Hon är väldigt svår och man vet aldrig vart man har henne. Men shit vad hon kan hoppa. Jag har aldrig hoppat hästarna här speciellt högt men idag fick jag prova på lite högre höjder. Britt lekte runt en bana på 130-140 och en avslutande slinga på 140-150. Hon är hästen i stallet som jag tror har störst kapacitet. Jag ska lägga ner så mycket tid och energi på denna häst för jag tror på henne!
 
Summer var näst på tur och han var inte så rolig i början på framridningen. Piet har en annan filosofi än vad både han och jag är van vid men vi fck honom loss i sidorna utan så mycket kämpande av mig vilket var tanken med det hela. Hoppningen gör han magisk här hemma och jag fick hoppa banan på 140 som han bara susade över. Fina hingsten!
 
Sist tränade jag Runette som var super på all framridning och lite trött i hoppningen men hon gjorde sitt jobb ändå. Jag fick många bra tips under alla pass idag vilket ledde till bättre resultat. Rune hoppade banan på 120-130 och det gör hon i sömnen ungefär :)
 
Jag har lärt mig så mycket dessa dagar och längtar tills nästa gång Piet kommer! Har ätit middag med honom, Christoffer, Marika och Madde och fick höra så många roliga saker så jag kommer somna med ett leende så fort jag lägger bort datorn :)
 
Jag är lycklig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela