Malin Åkerström

Livet på Runsten!

Publicerad 2012-11-16 12:57:45 i

Mina dagar är uppbyggda på samma sätt men ändå är varje dag unik. Klockan ringer 06.50 första gången och sen går ca 5 alarm innan jag är uppe. Går till stallet ca 07.28 och börjar två minuter senare. Jag börjar med att ta ut hästarna i skritten, hagar och på skrittbandet innan jag börjar mocka, packa hö, byta vatten och sopa. Om jag är själv så är jag klar till 10 och då är det möte och fika. Om jag har mockhjälp hinner jag rida en innan. Sen från halv 11 till 1 rider jag bara en massa. klockan 1 serveras det lunch och jag brukar äta fort och sen rida en som ska gå ett kort pass så jag är klar till 2 när alla hästar ska in igen. Under tiden de tuggar i sig höet mockar jag hagarna och ger sen kraftfoder. Om någon häst är kvar att rida rider jag vidare och sen tar jag hand om Wicky.

Det är den vanligare dagen, ofta är det träningar och det är på kvällen så de dagarna lägger jag inte vilodagar då jag har mycket tid. Dagar när jag åker hem och rider vill jag ha ridit klart innan insläpp. Tävlingsdagar är ju självklart annorlunda också. Eftersom det är hästar jag jobbar med så är ändå varje dag olika. Jag har aldrig räknat ner timmarna tills jag slutar dels för att jag ofta låter var sak ta sin tid och dels för att jag älskar det jag gör!

Varje morgon går jag ner med ett leende och ser fram emot dagen som kommer. Jag älskar det här och jag kan fortfarande inte förstå att lilla jag har fått detta jobb. Jag är otroligt tacksam över att Christopher har valt att satsa på mig och till bästa tränaren Lena som gjorde allt möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela