Malin Åkerström

Att göra allt för varandra <3

Publicerad 2012-11-21 13:13:50 i

Igår fick jag verkligen svar på att min Topanga gör allt för mig. Det är något som med henne har tagit lååång tid. Hon har svårt att lita på nya människor trots att hon aldrig har fått uppleva något dåligt i sitt liv. Men om man känner Topanga så förstår man för hon är en så försiktig individ som blir otroligt ledsen om hon gör fel eller inte uppskattas. Att vinna hennes förtroende och få henne att lita på mig har varit otroligt viktigt för mig. Jag gör allt för henne och skulle offra livet för att hon ska ha det bra!

Det har gått i vågor och haft sina toppar och dalar men vi har aldrig haft ett så starkt band som vi ett halvår nu har haft. Igår hopptränade jag henne hemma för Lena och träningen gick bra. Hon levererade med grymma språng och hoppade allt och som vanligt satte hon inte en hov fel. Men något var inte som det skulle. Jag fick en dålig känsla och efter förra träningen var jag också lite fundersam över om allt står rätt till med min prinsessa. Då landade hon ofta i fel galopp. Egentligen ingen big deal men jag känner denna häst utan och innan nu. Men självklart kan man inbilla sig saker vilket är väldigt lätt. Speciellt eftersom min största rädsla är att det ska vara något fel. Eftersom tankarna kom tillbaka igår så visste jag att det inte var inbillning, något stämde inte! Varje gång jag har känt såhär har jag också haft rätt.

Jag bad Lena kolla när jag travade runt på alla möjliga sätt och hon såg ingenting. Men jag nöjde mig inte så lätt. Hon fick böja henne också. När hon böjde vänster fram stegrade sig Topanga och ville inte alls. När vi väl hade böjt henne hoppade hon fram på tre ben så att böja andra benet struntade vi för att låta henne slippa den smärtan. Eftersom hon inte är halt annat än när man böjer så betyder det att hon är lila halt på andra fram också. Allting svartnade för mig och skuldkänslorna började äta upp mig inifrån. Hon hoppade allt och har gjort det under hela hösten trots att det gör ont varje gång hon landar från ett hinder. Hon gör det för att jag har bett henne om det. Hon ställer upp för mig till 110% och hon har ett hjärta av guld. <3

Hur ledsen jag är och hur mycket jag älskar denna häst behöver jag inte skriva då det ändå inte finns ord som kan förklara det. Men jag vill berätta att denna häst otrolig, en på miljonen, min bästa vän, stora kärlek och min största lycka! Min Topanga slår allt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela