Malin Åkerström

Tankar kring Wicky!

Publicerad 2012-05-21 21:55:56 i Allmänt,

Nu när jag inte får rida på en evighet är det lite svårt att hålla igång hästarna. Topanga är ganska lätt för henne kan många rida men Wicky kan inte vem som helst sitta upp på. Hon är väldigt speciell och väldigt känslig samtidigt som hon är helt tokig, vild och galen. Hon kommer inte att ridas under denna tid utan bara tömköras. I början kändes de lite surt men nu har jag ändrat uppfattning. Hon ska byggas upp ordentligt och tömkörning är väldigt bra för ryggen och det är hennes rygg jag vill ha mer musklad. Hon är otroligt fin i tömkörningen och mamma är väldigt duktig. Jag tror att detta break med detta sätt att arbeta på kommer vara väldigt bra för lilla Wickan.

Arbetet är lite enformigt och för de flesta tråkigt men Wicky är en riktig arbetsmyra och så länge hon får springa så är hon nöjd. Vi varierar underlag mellan de olika ridhusen och utebanan för det är något jag är väldigt noga med. Jag ska även försöka få mamma att köra över bommar och vem vet lite studs och så om ett tag när hon är ännu lydigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela