Malin Åkerström

LYCKLIG!!!!!!!!!

Publicerad 2012-05-29 22:06:44 i Allmänt,

dagen började vid halv nio då jag gick upp och fixade mig. Min snälla bror skjutsade mig till skolan för att han är bra. I skolan skrev jag ett nationellt prov som jag missade förut. Åkte sen direkt hem och chillade lite innan Sophie kom för att hämta mig och åka till stallet. Gled mest runt och gjorde ingenting och åkte sen hem för att en stund senare åka tillbak a med Pappa.

Pappa fixade allt utom mockningen för den gjorde jag. Vi hämtade in jordens finaste varelser och jag borstade Topanga och gick ner med henne till ridhuset. Övertalade mamma att få skritta fram henne och tro det eller ej men jag lyckades :D sist jag red satt jag bara där med långa tyglar men nu jobbade jag henne mer och det var så fantastiskt! Det här är det bästa jag vet och aldrig tänker jag ge upp när det gäller ridningen. Kan även tillägga att när mamma tittade bort började jag trava och joggade henne ett tag innan jag smög igång med lite galopp också. Topanga är lite för mycket dressyr riden just nu så jobbade med att få bort det. Hon bockade och var allmänt glad. Avslutade med att galoppera över lite galoppbommar innan jag blev tvingad att sluta :( Red i alla fall i ca 40 min. Kunde dock bara stå upp i galoppen för annars skavde benbitarna i käken mot varandra men det var så galet roligt så vad gör det. Kände mig helt skakig när jag hoppade av men också full av lycka, underbara häst!

Wickan tömkörde mamma när jag var i skolan så kunde inte kolla. Hon hade varit stark och stegrat sig en gång när hon inte fick galoppera men annars väldigt fin, min bästa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela