Malin Åkerström

Falun!

Publicerad 2012-05-13 13:27:44 i Allmänt,

Torsdag

Hann fram och hoppade en 120 på Wicky. Hon var överlycklig över att få tävla igen och det var jag med för att få tävla henne. Hon var helt galet pigg men ändå så fantastisk. Hoppade väldigt fint på alla hinder fram till det sista där jag inte hann få igenom någon halvhalt så det rev hon tyvärr men nöjda och glada var vi ändå, bästa Wickan <3

trimmade Ron på kvällen i ösregnet och han kändes väldigt taggad. Sen hade jag och världens bästa mamma en trevlig kväll med god middag och mys med godis på hotellet.

Fredag

120

Wicky var vild och galen och missuppfattade hinder nummer 3 så hon rev bakbommen med frambenen för hon trodde att det var ett räcke. det gjorde henne väldigt upprörd för hon vill inte göra fel så hon började studsa och jag var då tvungen att trycka på henne till nästa hinder och har man en gång tryckt på henne så går tåget. Det gick på tok för fort och kombinationen blev på ett språng istället för på två. Rev de två sista hindren också men var ändå inte missnöjd. Det är så kul att vara igång med Wicky igen så resultaten spelar ingen roll hon är min bästa i alla fall :)

Ron var inte vild och galen utan lugn och lydig. Rundan var väldigt rytmisk och fin svängde, väldigt mycket i omhoppningen och var dubbelnolla med en tid som räckte till en tredjeplats av 97 starter, Kung!

140

debut med Ron! Han hoppade helt fantastiskt på framhoppningen och även inne på banan. hinder 1,2,3,4 var helt klockrena men sen blev det ett missförstånd på hinder nummer 5. Ronnie hoppade men rev ordentligt och jag flög av :( stackars häst!

där började min hemska resa som ännu inte är slut. Fick åka ambulans till sjukhuset där jag undersöktes en massa och röntgades. Man konstanterade att jag hade två frakturer i käken och ett jack i haken som behövdes sys. kunde inte opereras på plats pga olika landsting men fixades i operationssalen så att käken skulle ligga lite mer stilla. Sydde ihop jacket med 5 invändiga och 5 utvändiga stygn. Fick sova kvar och kräktes en del under natten = hemskt för min käke. Nu väntar jag på att få opereras i Huddinge på måndag...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-13 20:07:04

Hoppas att du mår bättre snart<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela