Malin Åkerström

Hoppträningen

Publicerad 2012-03-14 13:20:02 i Allmänt,

hann inte rida varken Bananen eller Maggan igår så de fick gå i skritten tillsammans med Wickan.

Trimmade Ron rätt ordentligt på söderby för han var verkligen som en planka... men efter 1000 övergångar, skänkelvikningar och annat kul var han som en lite mjukare planka i alla fall :)

sen blev det hoppträning hela kvällen. Började med Tiger som jag inte riktigt visste hur han skulle reagera men han skötte sig helt okej för att vara så lite hoppad. Lena sa massa bra saker om honom vilket var kul!

Sen Topanga, det var bara jag och tildis som hoppade = grymt bra! Fick massa hjälp hela tiden Hela framridningen och de gick super. Sen så är jag ibland lite för petig. Vissa saker som jag känner syns inte från marken så små är det och jag ska inte lägga för mycket fokus på dem. Hoppade en stor bana på 120 och jobbade med de jag gjort för Lotta. Topanga hoppade runt felfritt hela träningen men ibland blev jag för snabb att få tillbaka henne i landningarna så hon inte får den frihet hon behöver och då nuddade hon ibland bakbommen på en oxer. Men jag är riktigt nöjd med Topanga, hon lär mig så mycket hela tiden! bästa sessan <3

Sist hoppade jag Carlando. Fick hoppa honom själv så även där fick jag massa hjälp. Börjar verkligen hitta flytet på honom nu. Han är lite svagare i högergaloppen vilket vi jobbade lite med. Hoppade honom en bana på 110 och även han var felfri hela träningen. Han är verkligen härlig att hoppa stora fina C <3

kvällsfodrade även istället för på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela