Malin Åkerström

Hoppning

Publicerad 2012-03-20 23:46:21 i Allmänt,

fick skjuts hem från skolan av snälla Bell så jag kom hem typ 20 min tidigare än beräknat :D Åkte direkt till Ron och red honom på söderbys utebana. Travade mycket över bommar och jobbade lösgörande. Han kändes seg i början men finare desto längre jag red :)

åkte sen till söderby och hopptränade de två stora hästarna.

Tiger: han var riktigt fin på marken och gjorde svåra saker som t.ex. förvänd galopp! Hoppningen gick bra och idag hoppade han ett nytt titthinder, en murdel. Det gick mycket bättre än förra veckan och han var rätt pigg i början och sen blev han lite trött mot slutet men hoppade det gjorde han glatt i alla fall :)

Carlando: Han fick hoppa i min vanliga grupp eftersom Wicky är halt. I början hade han fullt upp med att kolla på alla hästar som var med (brukar hoppa honom själv för Lena). Men efter en stund lugnade han sig och fick mer fokus på mig. Han behöver jobbas mycket i låg form så han kommer upp med ryggen ordentligt. Själva hoppningen gjorde han mycket bra även fast han laddade en del på hindren i början. Det var rätt svåra linjer och svängar för honom men det gick ändå! Fick testa att hoppa ett språng på 130 och han hoppade av väldigt stort vilket inte gör honom något för han har så stor kapacitet. På banan var han lite trött vilket gjorde att han inte var lika lätt att reglera men sprången var fina som alltid.

Nöjd med båda grabbarna!

har klippt ihop min första film någonsin vilket inte gick som en dans på rosor men här är den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela