Malin Åkerström

hemska hemska dag jag önskar att jag kunde ta bort dig ur mitt liv!

Publicerad 2012-03-31 21:24:58 i Allmänt,

kan skriva lite kort om vad som hände mår rätt dåligt över allt så orkar inte skriva mer tyvärr kommer kanske imorgon.

jag skulle köra till örebro med Ron för att tävla. Hade Matildorna med mig vilket var tur. Jag körde som alltid bara 60 på motorvägen men ibland hjälper det inte att man tar det lugnt. Vi kommer ut från "skogen" och åker ner i en svacka där det helt plötsligt blev 0 gradigt från att ha varit +3. Vinden får tag i transporten och eftersom det var halt fick den sladd och sladdar runt som en galning och ner i diket for vi allihopa. Jag får panik och vet inte vad som hände direkt efter men det stannar väldigt snälla människor som hjälper oss med Ron och får honom på andra sidan viltstängslet och bort till ett närliggande stall där han fick komma in i en box med mat och vatten. När vi kommer dit börjar folk skrika att den som körde bilen ska tillbaka så jag springer tillbaka och ser 5 brandbilar, en ambulans och polisbilar. Ambulansmännen och en av brandmännen springer mot mig och jag springer bort från dem ut på fältet, fråga mig inte varför jag var väldigt chockad och hyperventilerade. Men jag var inte tillräckligt snabb. Jag fick andas i en sån där mask för att få en normal andning igen och när jag lugnat mig förhörde polisen mig. Efter det fick jag äntligen åka tillbaka till underbara fantastiska Ron! Kollade honom som verkade helt okej innan jag var tvungen att gå tillbaka till vägen för att bärga upp bilen och transporten. Sen var det en lång väntan på ca 3 timmar innan mamma kom. Satt hela tiden inne hos Ron och han åt och drack och var lugn vilket han redan från första början var. Vi ringde även ut en veterinär som gick igenom hela honom från topp till tå och det enda som hittades var ett skrapsår i ansiktet. Sen åkte vi hem igen!

Idag har jag insett hur fort olyckor kan ske, vilka bra vänner jag har och hur mycket jag gillar denna häst! Han är helt otrolig bästa Ron <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela