Malin Åkerström

Hemma är bra men Söderby slår helt klart allt!

Publicerad 2012-03-03 00:45:07 i Allmänt,

Sprang ner till hagen direkt när jag kom till stallet och pussade på prinsessorna :') de är så sjukt fina <3



Tog med Topanga upp och ryktade henne länge och väl innan jag sadlade och red iväg! Skrittade först ut 30 min innan jag red henne inne. Jobbade lösgörande eftersom hon liksom alla andra hästarna har skrittat en vecka. I början bockade hon mest och kändes lite oriden men efter 5-10 min var hon sitt vanliga underbara jag igen :D fick tvinga mig själv att sluta rida kändes det som, jag har saknat det enomt på en vecka! Det här är mitt liv, mina hästar är mitt allt och jag älskar de galet mycket.



Sen var det Wickys tur! Även hon ryktades igenom länge innan hon också fick skritta ute för att sedan gå lösgörande inne. I traven ville hon verkligen arbete men i galoppen ville hon helst bara springa. Men eftersom hon var så tacksam över att slippa skritten fick vi till det bra i alla fall och när jag travade av henne var hon så fin så fin min grymma lilla häst <3



Sen åkte jag till Ron och fixade där... Fikade med planeten och fixade sen Maggan till ännu ett pass lösgörande. Hon var pigg och lite bråkig men helt okej. Kunde inte pressa henne så mycket men härligt att rida henne igen, gosig som bara den var hon också idag, min fina bebis <3

Mockade lite och var med Sophie när hon släppte en pigg Carlando i ridhuset innan jag red två hestisar till. Bella min övergrymma vän / slav kom och hjälpte mig. Hon skrittade fram Oscar när jag red Bananen som var lite ryckig i handen till en början men sen riktigt trevlig. Hon är ändå rätt go lilla nanis. Bella travade och skrittade av henne när jag red ytterligare ett lösgörande pass på Oscar. Han var lite spänd och sådär så idag jobbade jag med att få honom avslappnad vilket jag lyckades med.

Åkte hem väldigt sent och åt en god middag som pappa hade fixat. Nu ska jag snart sova för jag vill gå upp rätt tidigt imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela