Malin Åkerström

Bra kväll!

Publicerad 2012-03-09 23:33:06 i Allmänt,

så fort jag slutade åkte jag till Ron och fixade där och red honom uppe på Söderby. Bara lösgörande arbete som gick rätt bra, imorgon kör vi på lydnad så ska det nog bli bra på söndag :D

Lyssnade sen på Lena Salin i Cafeterian på Söderby. Efter det byggdes en bana och pay and jumpen började. Little sis och prinsen var med och hoppade lätt b felfritt och lätt a för första gången med ett pet, duktig prins.

När de var klara red jag först Carlando. Han skrämde livet ur alla som höll på att bygga bort banan när jag kom ner. Han blev rädd för något och kastade sig iväg och alla människor kastade sig undan, men när han väl kom ner på jorden så var han riktigt fin. Jobbade med övergångar och avslutade med att låta honom galoppera runt i hela stora ridhuset i lite större steg.

Sen var det Tigers tur! Han var grym i travarbetet. Håller just nu på med att flytta honom för skänkeln och galoppfattningar. Han flyttade sig riktigt bra idag. Galoppfattningarna var något sämre än vad de kan vara men galoppen i sig var grym.

ikväll är jag bara hemma och chillar. Ska snart sova också för imorgon börjar dagen i tid så jag hinner med allt!

Har smörat lite för pappa så han åker med och hjälper mig att hoppa lite unghästar imorgon eller han fixar hindren och höjer och sänker. Det är hopptid mellan 9 och 11 så då ska jag vara där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela