Malin Åkerström

Wicky min knäppa vän!

Publicerad 2012-06-27 23:58:09 i Allmänt,

jag kom på det tragiska att en dag var i veckan måste hästarna få vila så idag fick Topanga vila och Wicky fick sitt köttiga trimpass.
 
red henne nere på ängarna och eftersom hon har varit så galet fin ett tag så tänkte jag utveckla det och träna galoppfattningar för hon blir så galet laddad när hon tror att det ska vara galopp och har hon galopperat går det bara att galoppera. Det gick okej i höger varv men i vänster blev det svårare. Hon sprang i sidled och fick panik om jag tog i henne ch stegrade sig rätt upp och gjorde jag inte det skulle vi hamna i skogen och nere i dikerna. Det gick bättre om jag la en liten volt när jag skulle bryta av men detta är verkligen ngt som måste tränas på! det är svårt ute också så nu blir det mer ridning på ridbanan för hennes del. Måste berömma henne för hur fin hon var i travarbetet och hur fin hon var i galoppen när hon galopperade! :) oavsett vad så är hon bäst i världen och jag älskar henne precis hur knäpp hon än är!
 
min stjärna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela