Malin Åkerström

Lotta träning!

Publicerad 2012-06-20 00:11:42 i Allmänt,

Verkligen perfekt att hon kom idag för på söndag ska jag tävla!

Wicky: hoppade henne först och det var kul eftersom Lotta aldrig har sett henne. Hon var pigg som alltid men helt galet fin. Hon hoppade väldigt fina stora luftiga språng trots en del hets mellan hindren. jag fick in rätt antal galoppsprång på de flesta distanserna och endast en bom revs. Vilket var för att hon hoppade hit och dit som en groda på vägen mot ett plank på lång anridning. Känslan var grym och hästen bäst i världen. Folk som inte sett henne på ett tag tyckte att hon hade utvecklats mycket vilket glädjer mig mycket. Lotta hittade ett bra upplägg för henne också som jag ska tänka på hemma. Jag har så lätt för att rida henne och på hennes rygg är ingenting svårt eller omöjligt, bäst <3

Topanga: Hon hoppade också otroligt bra och fina språng hela tiden men jag red henne inte så bra som jag kan. Fick inte riktigt ihop henne i en stark galopp för hon var lite stark i handen men hoppade det gjorde hon perfekt ändå. Känslan var bra men nu när hon har varit så fin vet jag att det går att få henne ännu bättre. Hon rev också en bom för att jag fick för trångt på en linje men annars kändes allt långt över förväntan. Jag har ju lite svårare för att rida henne men älskar verkligen att rida henne i alla fall. Fick ett superbra tips om en sak jag undrat länge över i kurvor i vänster varv. Hon är verkligen på topp nu så det är bara jag som ska hänga med. Världens finaste och mest älskade <3

Är så lycklig efter denna träning! Nu kör vi, käken får bära eller brista för nu kan inget stoppa mig :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela