Malin Åkerström

Hoppning!

Publicerad 2012-06-30 21:27:21 i Allmänt,

Hoppade som sagt Topanga idag. Redan från start var hon väldigt ambitiös och tog i lite extra. Genomriden och rörlig kändes hon också. Jag hoppade lite kortare banor och trimmade ganska länge på låga hinder och lät henne jobba med hindren. Sen tog vi (jag och Emma) upp hindren till 1m och Toppi fick fortfarande hoppa väldigt mycket på styrka. Sen körde vi 120 och försökte hita ett bra flyt med en bra känsla. Hästen hoppade gudomligt men det sitter som vanligt kvar i mitt huvud om ngt dåligt hänt. Därför höjde jag även till 130 och då släppte allt och jag litade på Toppi som hoppade helt galet fina språng :D Världens bästa finaste prinsessa <3
 
Red nybyn som planerat på Wicky. Hon är nog inne i e vild period tror jag. Hon hade värsta trycket i galoppen och satt jag för tungt så exploderade hon liksom och studsade som en tok. Men hon kändes mjuk och fin när jag hittade rätt sits och rätt tryck och så. Nöjd med henne, man kan inget annat än att skratta när man rider henne. Trots värme eller ösregn eller vad det nu är för väder är hon alltid villig at springa och helst fort, bästa <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela