Malin Åkerström

Hoppning :D

Publicerad 2012-06-13 00:07:14 i Allmänt,

dagen började med en tur till Huddinge för att röntga käken. Jag och pappa fick springa runt i hela sjukhuset innan vi hittade till rätt ställe. Röntgen gick sådär det är fortfarande en bit kvar som ska läka :/

sen lämnade jag pappa på jobbet och åkte till mormor för att göra en filosofi uppsats....JAG TOG JU STUDENTEN I FREDAGS!?!?!?! aja måste rädda ett betyg och nu är det över så hoppas på att det ordnar sig!

Åkte till stallet och tillbringade hela kvällen där. Tog tid på mig med alla hästar och ryktade och fixade så det drog helt enkelt ut på tiden.

Topanga: hoppade henne idag. Red först fram och hon var hur fin som helst och jag fick den där härliga känslan. Hoppningen gick rätt bra. Det kändes som att vi på ett par språng i början var lite ringrostiga båda två men Toppi levererade ändå med sjukt fina språng mot slutet och ställde upp till 100% trots att matte inte hittade en superbra känsla utan bara en helt okej! Rullade runt på en 8 med två hinder så att jag kunde få in flytet. det var ju ett tag sen jag hoppade sist... Nöjd med hästen, mindre nöjd med mig!

Oscar: det var ett tag sen jag red honom också men han var väldigt lösgjord och fin. Han behövde sättas ihop lite men annars jag tycker jag att han var riktigt rolig idag. Johanna har kämpat på bra!

Wicky: red först över trav och galoppbommar och det märks tydligt att mamma har jobbat mycket med det för hon gjorde det 1000 gånger bättre än vanligt. Hoppade sen ett kryss på en 8:a och hon var pigg och vild men jag hade kontroll. Höjde sen till 90 cm och rullade på ett par varv till innan jag som avslutning hoppade ett hinder på 110 cm. Hon hoppade fint och på henne finns precis samma känsla som innan min skada. Hur skönt som helst och jag älskar denna häst, fy vad fantastisk!

Jag får egentligen inte hoppa men nöden har ingen lag och jag står inte ut längre! Detta är ju mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela