Malin Åkerström

galoppjobb!

Publicerad 2012-06-14 13:17:30 i Allmänt,

Igår red jag en stund på Tiger som har vilat ett tag och jag tycker att han är finare än vad hans ägare tycker men han är rätt unghästig!

Red sen en långrunda på Topanga. Det är så tacksamt att rida henne för hon älskar verkligen att vara ute och just nu är hon så sjukt fin. Skrittade först 40 min och hon har tidigare varit jobbig i skritten men nu har det lossnat väldigt mycket. Körde sen 6 lite längre galoppintervaller i olika typer av galopp och det kändes som att hon skulle kunna göra lika många till när jag var klar. Hon är i en bra kondition och känns både mjuk, samarbetsvillig och stark!

Sen hem och fixa mig och drog till Tegel med Bredis, Bell, Frida, Fanny, Jenno och massa fler :)

Nu ska jag rulla till stallet och idag har jag lite stressigt men ska försöka att inte tänka på det och rida precis så länge jag vill att varje häst ska gå i alla fall. Wickan ska få gå samma runda som Topanga gick igår vilket jag vet kommer uppskattas, kanske lite för mycket dock speciellt eftersom hon vilade igår!


skulle ha varit på Runsten idag om min käke aldrig hade gått av....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela