Malin Åkerström

Boring

Publicerad 2012-06-26 19:40:35 i Allmänt,

Idag har det varit en ganska seg dag och jag har haft lååångtråkigt och varit trött...
 
Dagen började med att klockan väckte mig ur min skönhetssömn och jag kollade lite på 90210 innan jag tog mig en joggingtur till hästarna för att ge de frukost och sen jogga tillbaka. 4 jobbiga kilometer var det och min kondition är verkligen inget att hurra för!
 
Chillade ute på min ö ett tag för att sedan åka tillbaka och rida.
 
Wicky: red mot stenbrottet och hon hade en väldig massa överskottsenergi. kunde inget annat än att galoppera för då studsade hon runt i alla diken. Men i galoppen var hon hur fin som helst! galopperade in på två gräsvägar som finns också för att låta henne springa bort lite energi och hon var sjukt härlig så länge hon fick galoppera.
 
Topanga: även hon gick mot stenbrottet och var också väldigt pigg men töntig. Hittade massa läskiga stenar, pinnar och vattenpölar. När hon tittar på ngt så förstörs rytmen för hon stöter på frambenen, kastar sig åt sidan och bockar som en tok. jobbade därför mycket lydnad och när hon väl var för hjälperna var hon galet fin hon också!
 
Är nöjd med båda ridpassen de blev ett bra flyt i ritterna och hästarna känns fräscha och fin. Imorgon blir det hårdtrimm på ängarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela