Malin Åkerström

5 veckor och 1 dag!

Publicerad 2012-06-16 12:35:55 i Allmänt,

Idag är det så länge sen jag trillade av i Falun. För mig har denna tid gått väldigt långsamt, det skulle ha kunnat gått 5 år! Men de två första veckorna var de absolut värsta. Jag red inget vilket gör mig på dåligt humör och smärtan var hemsk. Så långt riduppehåll har jag bara en gång haft under den tid jag har ridit och det var för att jag var i Thailand. Under den tiden såldes även min kung <3 Hästen som aldrig gjort någonting och som nu på kort tid har visat vilken grym häst han är tillsammans med mig. Jag fick turen att göra resan från botten till toppen med honom och under den tiden har han verkligen fastnat i mitt hjärta. Det har varit mycket jobb och många tuffa dagar men varje liten minut på hans rygg har varit så värt det. Hur mycket jag skulle sakna honom kunde jag aldrig riktigt förstå. Jag saknar honom något enormt mycket och oavsett vad han gör och var han är så kommer han alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Han kommer alltid att vara min kung och detta kapitel i mitt liv är ett kapitel jag alltid kommer att minnas, det är ett kapitel med massor av glädje och kärlek.

Jag vet att käken inte är läkt ännu men nu mår jag bra. Jag har saker att se fram emot så nu kan inte ens en bruten käke stoppa mig. Något jag har lärt mig under hela  detta år är att man inte ska tro eller lita på något annat än sig själv och det man säkert har. Jag har två fantastiska prinsessor som jag vet att ingen kommer ta ifrån mig. Jag kan planera och lägga upp en långsiktig plan för vår framtid och samtidigt känna mig trygg över att de kommer finnas vid min sida oavsett väder och vind. Att känna den tryggheten är otroligt härlig!

För mig har dessa 5 veckor varit väldigt upp och ner. Jag har varit en djup svacka där många tårar har trillat och haft många deppiga stunder då jag bara velat begrava mig tills allt ordnat sig. Men nu under den senaste veckan har det verkligen vänt för mig. Jag har tagit studenten och har nu insett hur viktigt det är att blicka framåt och ta vara på det man har. Jag vill otroligt mycket mer än vad vi har resurser till men ändå känner jag mig glad igen. Jag har världens bästa hästar, världens bästa familj och världens bästa vänner som fyller mitt liv med massa fina minnen varje dag!

Nu ska mitt 2012 börja på riktigt och jag ska göra det bästa jag kan av det jag har!




jag älskade dig då, jag älskar dig nu och kommer älska dig föralltid <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela