Malin Åkerström

Christinehamn

Publicerad 2012-07-16 00:57:16 i Allmänt,

Fredag!
 
Red Topanga på morgonen hemma som inte gick så bra men hon är bäst ändå!
 
Åkte sen till Christinehamn vilket tog ca 5,5 timme. Packade upp och red Wicky när vi kom fram under tiden mamma gick med Topanga. Wickan kändes fin och tävlingsplatsen var väldigt fin och funktionärerna hur trevliga och hjälpsamma som helst!
 
Lördag!
 
Tävling hela dagen = underbart.
 
110
 
Topanga: 0+0 fel och vinst. Rundan var helt okej men omhoppningen super och jag satsade fullt ut och det gav oss segern. Bästa Toppi <3
 
Wicky: 0+4 fel och 7a. Red på mitt snälla hoppbett så det blev lite dragkamp och det gick fortare och fortare desto längre banan blev. Men hon var snabb i fötterna! Rev ett i omhoppningen kom lite nära i lite för stora steg men det blev pacering i alla fall, grymma Wicky <3
 
120
 
Topanga: 0 fel och 7a. Satt och tänkte på hur jag inte får rida henne så jag lät bli att rida henne så och red runt en ganska lugn och säker runda med lite kortare svängar som räckte till placering! Fin var hon som alltid min bästa tjej <3
 
Wicky: 0 fel och 130 kvalad! Satte på ett starkare bett men hon låg på rätt duktigt i alla fall. Vi krigade oss runt banan felfritt och fick vårt sista kval. För att hinna få tillbaka henne tog jag de längsta vägarna man kunde men supernöjd med mitt lyckopiller <3
 
Söndag!
 
helgens sista dag :( hade kunnat stanna på detta mysiga ställe i veckor!
 
120
 
Wicky: 0 fel och 4a. Det var en accumulator med jokerhinder. Wicky var vild på framridningen men på banan stämde allt. trots svåra linjer och svårt jokerhinder var hon så galet fin. Jag tror aldrig att hon har hoppat så bra faktiskt. Lätt helgens bästa runda och känslan på den hästen får mig att aldrig vilja sitta av!
 
Topanga: 0 fel och 3a. Hon var också fin vilket hon varit hela helgen, inte en hov har hon satt fel. Jag red henne bra idag också och gör jag det gör hon allt för mig, min prinsessa <3
 
Lycka är att få rida såhär fina hästar och att känna att man jobbar som ett team. Mina hästar är verkligen hela min värld för mig. Helgen har varit grym på alla sätt och vis och jag kan inget annat än att lee. Att vara på ett meeting med dem jag älskar mest är det bästa som finns. Tack mina älsklingar för en fantastisk helg <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela