Malin Åkerström

Time to sleep

Publicerad 2012-01-04 01:43:54 i Allmänt,

Har precis skjutsat hem Fanny och det snöar en massa :D har för övrigt varit en mycket bra kväll som alltid när man är med Fanny <3

Hästarna jag red idag var Oscar, Topanga, Wicky, Maggan och Bananen!

Oscar red jag lösgörande på och eftersom han har haft lite vila var han väl inte sitt bästa men absolut inte sitt sämsta :)

Topanga red jag ut på en liten lagom runda för henne som vilat lite längre, hon är galet pigg och glad och bockar. Men gud vad härligt det är att rida henne skulle kunna trimma i timmar :D

Wicky red jag också ut på och testade ett nytt lite skarpare bett vilket gjorde att hon inte skenade men studsade desto mer. Men hellre det! Hon fick gå lite mer men ändå inte mycket. Hon kändes bra pigg och galen precis som hon ska vara :)

Maggan red jag inne och hade henne för det mesta lång och låg men gjorde lite galopp-trav övergångar också. Idag skötte hon sig utmärkt det märks att hon tycker att det är jobbigt att jobba i en kort galopp men hon var fin ändå :)

Bananen var riktigt bra idag! Jag håller just nu på med att få henne att acceptera att jag håller ett stöd i munnen på henne, i början var hon lite tjaffsig men det gav sig snabbt och då var hon fin :)

nu väntar sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela