Malin Åkerström

lång dag och trött mallan

Publicerad 2012-01-12 23:39:06 i Allmänt,

Har ridit alla hästar helt enligt planen!

Topanga: skrittade jag ut på i 45 min men jobbade henne en massa och travade ca 50 m pga underlaget. Skritt är hennes svåraste gångart så man ska inte underskatta den! Bästa <3

Wicky: skrittade först ut ca 30 min och joggade henne sen i ridhuset och kantrade lite i galopp. Hon var väldigt pigg som vanligt men ändå så härlig :') <3

Oscar: trimmade honom rätt ordentligt idag för han var rätt seg och lyssnade inte alls för hjälperna men jag tycker att han var riktigt fin mot slutet, känns som att han snart kommer vara där han var innan vilan :)

Maggan: linade henne först vilket jag ska göra eftersom hon beter sig som en gris för tillfället och det blir för stor skaderisk... Men hon skötte sig rätt bra efter att få göra alla sina konster på linan. Jobbade henne först låg och sen i lite högre form!

Bananen: jobbade henne så jag jobbade henne för mamma och det gick prima ballerina! 

Hade även kvällsfodringen och jagade Wicky som rymde ner till hagen i mörkret...

Nu är jag galet trött och ska dejta min säng!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela