Malin Åkerström

KAOS

Publicerad 2012-01-14 18:40:06 i Allmänt,

dagen började med ett samtal från Carina som undrade ifall jag kunde ta ut ett av hennes fölston + hennes föl som nu är 2 år. Det var lättare sagt än gjort eftersom fölis aldrig gått i grimma...

Har ridit 4 hästar idag!

Topanga: skrittade ut en sväng i skogen och trimmades sen inne med skänkelvikningar och tempoväxlingar. Underbar var hon min prinsessa <3

Maggan: gick med henne först och då kom hennes "barndomsvän" in och hon börjar stegra och slå med hovarna så hon drar mot Malou och försöker mörda alla hästar som var i vägen. Malou sliter sig också och det uppstår KAOS! Men jag lyckades fånga de båda och sen gick jag en stund till innan jag satt upp. När jag väl satt upp var hon en riktigt gris och bockade och stegrade och någon gång satt jag framme vid öronen...Men sen fick hon jobba som tusan och då var hon fin, hon är knäpp jättebebisen!

Carlando: han blir 5 år och ägs av samma ägare som har Tiger, Carlando är nog närmare 180 hög men han har väääääldigt långa ben. Hoppade honom lite vilket gick helt okej, han var superfin men jag red inte så bra. Men men gillar hästen :)

Wicky: joggade henne bara en halvtimme i ridhuset och galopperade lite. Hon var fin och lugn för att heta Wicky tills efter galoppen då gick det varken att skritta eller trava av ;) Så jag släppte ut henne i skritten med Topanga en halvtimme, ja hon är speciell men jag älskar henne precis som hon är <3

nu har jag duschat och sitter och väntar på fam. Pedersen som kommer på middag :D mamma fyller år idag också så grattis till henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela