Malin Åkerström

Chiquita 2011

Publicerad 2012-01-03 11:26:45 i Allmänt,

Henne började jag rida i september vilket jag gjorde för att det var en kul grej och carina ville ha hjälp med henne. Första dagen kunde jag inte skritta själv eftersom hon inte fattade några hjälper. Men efter att ha ridit ut ett par månader både med och utan sällskap kunde hon både skritta, trava och galoppera. Nu håller vi även på att hoppa in henne.

Bananen är en otroligt godhjärtad häst, hon har aldrig gjort något dumt i hela sitt liv. Visst hon kan vara lite bufflig och så men inget annat. Hon är totalt orädd för allt ute, man kan rida bredvid rådjur, älgar, ankor utan att hon ens kollar ditåt. Hon vill stå i centrum, när jag hämtar maggan i hagen är det alltid hon som kommer springandes i hopp om att det är hennes tur att fixas med.

Under 2012 ska hon säljas och vi ska satsa på att sälja henne så fort som möjligt vilket är lite tråkigt nu när man börjar komma någon vart. Men om man hittar en bra ägare tror jag att det kommer bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela