Malin Åkerström

6 hästar ridna och 2 avramlingar..

Publicerad 2012-01-17 23:11:15 i Allmänt,

Först red jag bananen Hon fick hoppa lite, gjorde en liten bana som hon glatt skuttade runt på. När vi höjde till typ 70-80 cm rev hon första hindret och bleb helt knäpp och började bocka tills jag flög av sen bockade hon vidare och sprang runt och hoppade några hinder på vägen ;) Tog sen om det och då gick hon super!

Sen Topanga som fick hoppa lite studs idag, hon var jättefin på marken och jag hade henne hela tiden där jag vill ha henne, jag tänkte på alla mina brister och på alla tips jag får när jag tränar och hon var bäst :D

Sen Tiger som jag red lite tempoväxlingar på i trav och la lite volter och red lite ridvägar, han är ju bara tre år även om det bara dröjer några månader innan han fyller fyra på riktigt, tycker fortfarande att det är en ball häst :D

Sen långben som jag red i lilla och det är svårt att rida en unghäst på närmare 180 där så red inte så länge men ha var fin det jag red. Väldigt lätt i steget och mjuk i handen.

Sen hoppträning på bästaste Wicky som skötte sig långt över förväntan. Kanske alla markarbetsträningar har gett resultat!? Vi hoppade en 6-studs och sen 3 hinder på andra långsidan med 3 galoppsprång emellan. Hoppade inte speciellt högt men ngt språng på 120 och hon hoppade så sjukt bra, älskar känslan jag har på henne och jaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela