Malin Åkerström

Lycklig mallan efter att ha hoppat fina hästar!

Publicerad 2012-02-14 23:08:26 i Allmänt,

Skolan var allt annat än jobbig idag. Smyx UF skulle åka in till stan för att köpa det sista innan uf-mässan men när vi var halvvägs ångrade vi oss och åkte hem istället ;)

Åkte rätt tidigt till stallet med mamma som red Topanga. Jag mockade och fixade och hoppade sen Tiger med mammas hjälp. Han var mycket duktig och hoppade allting fint. Vi hoppade en bana på tre små söta hinder och ja han är för go fina Tiger!

Sen red jag ut på en hemsk Banan. Hon var riktigt istadig och backade och kickade mot skänkeln och skulle inte alls lämna stallet, blev riktigt arg på henne men det lönade sig för jag kom ner till ängen. Där nere skötte hon sig i alla fall bra :)

Sen hoppade jag Maggan i första gruppen. Hon var fin till en början och hoppade bra. Sen blev hon lite trött och då drar hon ivög för mycket på hindren och hoppar lite flackt. Lyckades flyga av en gång också. Men helt okej gick hon i alla fall :)

Sen hoppade jag dagens stjärna Carlando/Långben. Fick hoppa honom själv och det gick riktigt bra. Har bara hoppat ett enstaka hinder på honom förut så det var en hel del nytt att ta in men hästen hoppade helt amazing! Tror att jag har hittat mannen i mitt liv för gud vad kul det var. var helt lycklig efteråt :D

Wicky har bara pussats på idag och så gick hon i skritten, älskade lilla häst <3

Nu har jag precis gjort samma misstag som varje dag jag ska dricka te, först bränner jag mig på det och sen dricker jag det inte på ett tag och sen är det kallt... :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela