Malin Åkerström

Dressyrträning :D

Publicerad 2012-02-15 23:03:27 i Allmänt,

på dirren när jag kom till stallet klippte jag en häst! Han var dock bråkig så det blev inte så bra... Tog sen in alla hästar i den härliga blåsten.

Tränade dressyr på min fina Wicky. Fick massa bra tips idag som gjorde stor skillnad och fick till galoppen i båda varven helt super. När hon galopperar så där fint är hon så härlig min fina tjej <3

Red sen Långben i ridhuset. Tänkte mest jogga och kantra honom eftersom han gick rätt ordentligt igår men han var rätt spänd så jag fick jobba han lite mer ordentligt och då var han mycket fin. Något som gjorde mig riktigt irriterad var när somliga lägger sig i min ridning som inte kan rida själv! Men aja hestis brydde sig inte om det.

Red ut på Tiger och jobbade med galoppfattningar. Han är så söt för så fort han vet att han ska fatta galopp så fattar han bara man tänker galopp typ, dock blir det inte alltid galoppen man tänkt sig men han lyder hjälpen i alla fall. Nu börjar det bli mycket snö ute också så hästarna får pulsa fram :D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela