Malin Åkerström

Vintervila!

Publicerad 2012-12-17 19:35:03 i

Idag har två hästar gått på vintervila vilket är Silver och Calette. Drifter vilar redan nämligen och alla dessa ska vila va 1 månad eftersom de är så unga.

Pratade med K-G om detta i tisdags och han tycker att de flesta ska ha ca en månad utom Britt. Hon får inte tappa muskler så hon kommer få en lugn vecka och en veckas vila när jag är borta och samma gäller Ghisela för hon har ju varit skadad och vilat i och med det. Summer och Rune får som det ser ut nu två veckors vila över jul och nyår men det kan ändras till en. Anledningen till att de inte vilar mer är att jag har en tidig tävling och måste ha hästarna igång till den. Jag vill inte ställa av alla direkt nu heller för de har ju gått rätt hårt och behöver trappas ner.

Nog om detta det blir nog bra vilket som :) jag är taggad redan nu till min januaritävling och hoppas på att ha hästarna fina då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela