Malin Åkerström

Snökaos!

Publicerad 2012-12-05 23:00:23 i Allmänt,

 
Idag skulle jag ha min enda lediga förmiddag denna vecka men redan halv 6 börjar folk bomba min telefon och så rullade det på till halv 8 när jag inte kunde sova mer. Aja chillade lite inne och skrev en önskelista till jul vilket mamma tjatat på ett tag.
 
Gick sen till stallet eller typ ramlade fram i en meter djup snö och en mass orkaner med snö. Skottade fram Calette som står i utebox för att rida henne först. Inga hästar fick gå ut idag pga allt kaos med snön.
 
Red först Calette, sen Britt, sen Ghisela och Silver innan jag skulle fixa allt till kvällens träning och ta hand om Wicky. Juste red Honey också för Matildas hjälm är borta och under tiden gick hon med min fina.
 
Vid 4 gick strömmen på hela anläggningen så någon träning blev det inte så jag fick ändra plan och gå ner och rida Summer och Rune i det mörka ridhuset. Eftersom de stått inne kändes det viktigt att de fick röra på sig.
 
Christopher åkte och köpte pizza till alla som bor på gården för mat kan vi inte laga. Alla som bor här måste också ta fodringarna eftersom det inte går att ta sig hit för all snö och storm. Vattnet funkade inte och hästarna hade inte många droppar kvar i sina hinkar så det blev kaos. Men på ett par timmar fick vi fram så alla hade en tredjedel full hink med vatten. Efter allt fix i mörker började elen fungera lagom vid halv 10 så då fick vi fylla mer vatten och även fylla reserv hinkar till imorgon ifall elen lägger av igen.
 
 
Jag älskar dig mest i världen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela