Malin Åkerström

Pay and jump!

Publicerad 2012-12-16 17:48:22 i

Runstens pay and jump blev inställd eftersom vi inte hade ström och det var snökaos igår men vad gjorde det när jag fick hoppa 5 hästar :) banan var byggd med jultema så glitter, granris, julkulor och annat fanns. Red och hoppade fram på framhoppningen så att det skulle bli som på tävling.

Calette hoppade ca 60-70. Hon är ju tre år och blev inhoppad när jag började och detta var hennes första riktiga bana. Hon hoppade felfritt till sista hindret där det var stort glitter i så två förbispringningar. Hoppade banan igen och då rev hon ett och sprang på sidan av det sista en gång men jag är otroligt nöjd. Hon varken skenade eller bockade av mig :)) hon har verkligen tagit många kliv framåt och jag gillar henne mer och mer!

Silver hoppade 100 cm två gånger och rev sista första rundan men var felfri andra! Duktig ponnyhäst :)

Britt hoppade 130 cm första gången i sitt liv. Hon är svår för att hon är svag och svår i svängarna men hon hoppade runt med fantastiska språng och rev ett. Underbara häst vad jag gillar dig när du sköter dig <3

Rune hoppade också 130 för första gången i sitt liv och jääävlar vad hon hoppade. Allt stämde typ och hon var grym. Rev sista lite tråkigt men det blev strömavbrott innan jag skulle hoppa så det var lite halvmörkt och det hindret var naturfärgat. Men den hästen slutar aldrig förvåna. Hon har ett hjärta av guld <3

Summer hoppade en bana blandat på 130 och 140 cm. Han hade också ett ner men hoppade grymt. Han kräver sin ridning för annars blir han lite hingstlat och kan lägga till en tvärnit men shit som han hoppade fint i mörkret. Bästa stallion <3

Filmer kommer på alla utom Rune! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela