Malin Åkerström

Working

Publicerad 2012-08-26 13:35:38 i Allmänt,

Eftersom jag inte har ett jobb så får jag jobba extra i stallet en del helger och denna helg är en sådan.
 
Igår jobbade jag först mellan 06.00 och 11.00 sen hem äta frukost och direkt tillbaka. Hjälpte Johanna att hoppa Oscar som många gånger levererade med grymma språng. Sen hoppade jag fina sagoponnyn Jody! Han skuttade runt en 120 bana utan att ta i det minsta, grym ponny och rolig är han också. Lite Candy känsla faktiskt :)
 
Sen insläppet mellan typ 15.00 och 17.00
 
efter det red jag ut på båda prinsessorna lite lugnt för båda. Topanga fick jobba lite men Wckan försökte jag ta en lugn tur med vilket är betydligt lättare sagt än gjort!
 
Trimmade sen Crux och Ako lite lugnt för de kändes lite trötta!
 
Avslutade kvällen hemma hos Bell med Frida också! Världens bästa vänner <3
 
Idag klev jag glatt!? upp klockan 06.00 för ännu en dag med jobb. Nej men jag gillar det faktiskt, har ju mina fina hästar i stallet :D
 
Nu har jag chillat hemma och tagit en PN och ska återvända till stallet. Tänkte mocka och fylla på spånpellets innan jag ska ta in alla hästar och så får mina sessor komma in från regnet i en mysig box :)
 
Sen blir det ridning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela