Malin Åkerström

Söndag och tävling!

Publicerad 2012-08-19 17:21:43 i Allmänt,

Skulle ha tävlat mina två och Ako idag men Ako kom tyvärr inte...riktigt tråkigt! :(
 
Men men de bästa var på plats och gjorde mig inte besviken direkt! :D <3
 
Topanga
 
110: 0+4 fel, det kändes rätt bra och hon var fin men rev tyvärr ett i omhoppningen. Red noga idag och det lönade sig direkt vilket var skönt efter förra helgens kassa ridning! :)
 
120: 0+0 fel och 2a. Denna häst slutar aldrig förvåna mig! hon var seg i början men blev bara bättre och bättre ju längre banan blev och hoppade gjorde hon perfekt. Det var otroligt svåra banor idag och endast två nollor i 120. Världens bästa häst <3<3<3
 
Wicky
 
120: 4 fel. Hon var galet pigg men jag hade kontroll så hon studsade fram som en gummiboll mellan hindren. Hoppade gjorde hon bra och jag hade rätt antal galoppsprång på alla distanser! Rev in i kombinationen för jag låg lite stort och gick tillbaka för tidigt själv för att få plats, bara mitt fel! hästen är den roligaste i hela världen!
 
130 debut: 4 fel och 3a. Det var ingen felfri och en svår 130 med trekombination som jag aldrig hoppat på tävling med Wicky förut. Hon var ännu mer taggad i denna klass men hoppade helt otroligt bra. Hon fick för trångt till c-hindret i kombinationen och nuddade endast bommen pyttelite. Nu är hennes första 130 gjord och att gå in i 130 på henne känns varken högt eller svårt. På hennes rygg får jag känslan av att inget är omöjligt och hon hoppade det med lätthet. Det var nära glädjetårar idag :') Hon är en på miljonen och jag älskar henne så galet mycket <3
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela