Malin Åkerström

....

Publicerad 2012-04-18 21:56:32 i Allmänt,

skola, insläppet, mocka och rida är vad jag har gjort idag!

började med att rida Ron på söderby. Red fram honom ganska länge och bara rullade på i galopp så han fick bocka av sig och mjuka upp sig. Han har vilat i 2 dagar pga tappskor men nu har han nya fina skor. Trimmade honom sen tills han var någorlunda fin. Han blir aldrig helt mjuk så man får nöja sig när det känns okej :)

Sen red jag Wickan som var som en bomb som höll på att explodera och ibland exploderade. jobbade henne lite som igår och när hon väl hade alla fyra fötterna på marken var hon fantastisk. Men hon hade sina stunder då hon bockade, studsade och böt galopp i varje steg. Men känslan när hon väl galopperar med den viljan hon har är helt klart en av de bästa känslorna i världen. Hon gör mig så fruktansvärt lycklig :D

Nu ska jag snart vara duktig och sova tidigt vilket ska bli skönt för jag är extremt trött :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela