Malin Åkerström

Helgen!

Publicerad 2011-09-12 10:05:07 i Allmänt,

har fortfarande inte internet hemma men nu är jag i skolan så nu kan bloggen uppdateras!

Fredag:

Red på en stubbåker på både Wicky och Topanga!

Wicky var jättepigg som vanligt ;) Men när jag travade av var hon hur fin som helst! Hon gör mig så jävla lycklig :D <3

Topanga var också väldigt pigg, tänkte mig ett väldigt seriöst pass vilket bara lyckades så bra i skritt och trav för i galoppen började hon bocka och springa så fort jag flyttade henne för skänkeln. Men efter lite bus var hon hur fin som helst! Bästa Topanga <3


Lördag:

Topanga: red mamma

Wicky: skrittade jag ut på eftersom hon gått bra hela veckan blev det en lugn dag, men heter man Wicky försöker man springa i alla fall :)

Magnifique: Joggade jag lite lätt i ridhuset. Hon var väldigt lugn och fin trots att hon vilat 2 dagar. Förut var hon alltid lite stressad när man red henne men nu travar hon och galopperar avslappnat, fin bebis!

Söndag:

Magnifique: red nere på ängen. Vilken diva hon var! Tittade på allt och lyssnade inte för några hjälper alls och när jag sa åt henne bara bockade hon. Men hon fick jobba ordentligt tills hon lysnnade för hjälperna och då var hon fin :)

Wicky: Red i ridhuset med två små hinder på ena långsidan och tränade på att rida på olika galoppsprång. Mest för att lära känna hennes galoppsprång på hinder. Till en början lysnnade hon hur bra som helst men sen tyckte hon att det var roligast att bara gå på så få galoppsprång som möjligt, travada av henne rätt länge för då var hon så lugn och fin :D

Topanga: red lite lätt nere på ängen vilket var bra för hon kändes lite trött! Men hon kämpade på i alla fall, blev mycket skrittjobb men även lite trav och galopp. 

Det var helgens ridpass :)

 
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela