Malin Åkerström

Fortfarande inget internet hemma...

Publicerad 2011-09-14 10:16:43 i Allmänt,

pappa kan inte installera den nya internet grejen så vi har fortfarande inget internet..

Igår var i alla fall en riktigt bra dag! Jag kom till stallet och mockade och fixade allt innan jag satte igång med ridningen. Först ut var Chiquita även kallad Bananen. Hon är 3 år och jag har aldrig ridit henne förut. För ca ett halvår sedan var hon på inridning och skrittades och travades men det verkar hon dock ha glömt bort :P Carina ledde mig i början för hon fattar inte skänkeln, bromsen eller hur man svänger. Men vi lyckades skritta ett par varv i ridhuset på egen hand. Jag ska börja rida henne nu men hon ska bara ridas 3 till 4 dagar i veckan så det är lugnt. I början ska jag rida ut efter någon annan så hon får bjudning och lär sig fatta när hon ska trava och lite så :P Men hon är precis som Magnifique till salu!

Sen ville Carina göra en försäljningsfilm på Magnifique så vi hoppade henne idag. Eftersom det nu blev fjärde dagen i rad hon rids så trodde jag att hon skulle vara trött men inte då. Hon var jättefin och hon har aldrig hoppat så bra. Rev inte en gång och stannade inte heller. Slog sitt höjdrekord 2 gånger om och hoppade hur fina språng som helst vilket var passande eftersom vi filmade. 

Sist ut var min fina Wicky! Hopptränade idag för Maria. Hon var fin på framridningen och ännu finare i hoppningen. Hoppade inte så högt utan tränade mer på att ha henne lugn (för att vara Wicky) och hitta flytet. Men hon hoppade super! Jag litar på henne till 100% och jag älskar verkligen att rida henne! Man kan inget annat än att le när man sitter på henne.

Mamma red Topanga

Jag har världens finaste hästar <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela