Malin Åkerström

Det går bra nu!

Publicerad 2011-09-05 21:54:17 i Allmänt,

Tog ut mina hästar imorse innan jag åkte till skolan som var väldigt chill! :)

Sen tillbaka till stallet för att mocka och rida!

Först red jag Magnifique: Red i ridhuset, hon har bara gått ute i en vecka så idag blev det mer trim. Jobbade med öppnor i traven och övergångar i galoppen! Fick en väldigt bra känsla och hon har verkligen gått framåt. Hoppade sen lite på en lite klurig linje för henne. Men hon löste det riktigt bra, blev lite överraskad första gången men sen hoppade hon riktigt bra. Dock hade jag inte så bra känsla på hindren..

Sen red jag Wicky: red även henne i ridhuset. Hon tänker typ fullt ös medvetslös. Men gud var underbar, rolig och härlig hon är med sin energi! Joggade runt henne lite och kantrade i galoppen innan jag samlade upp henne några varv i galopp för att sen avsluta med att trava henne lång och låg. Jag älskar denna häst och har gjort det sen jag provred henne! hon är helt perfekt och jag kan inte riktigt förstå att jag fått fina Wicky <3

Sist ut var Topanga: red henne nere på ängen. Började som vanligt med massa skrittjobb. Hon var superlydig och jättefin där! joggade henne och gjorde lite öppnor också super, sen kantrade jag lite i galopp och samlade henne lite innan jag travade av. Så sjukt fantastisk och underbar. Hon är så fin just nu så man kan inget annat än att le när man rider henne. Red inte så hårt då hon ska hoppträna imorgon och hon tävlade igår men bäst va hon älskade Topanga <3

Jag är så glad just nu för nu flyter det på och jag har hittat ridningen igen och jag har världens finaste hästar <3


Jag är så glad över att jag fått dig <3

Kommentarer

Postat av: Agnes och Julia Johansson

Publicerad 2011-09-11 20:56:02

Åh vi är så glada att just Du köpt henne!! Ni passar varandra helt super :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela